BMW, 15 Kasım’da Twitter üzerinden yaptığı bir paylaşımda, “OK. Boomer. Evet, değişmek için bahanen nedir?” ifadelerine yer verdi. Bu cümle, geçen yıl sosyal medyada viral hale gelen ve özellikle gençler arasında alaycı bir şekilde sıkça kullanılan “OK. Boomer” ifadesine atıfta bulunuyordu. Şirketin bu paylaşımı, bazı takipçilerinin tepkisini çekti.
Paylaşımın ardından, BMW’nin takipçileri yorumlarıyla rahatsızlıklarını dile getirdiler. Birçok kişi, şirketin bu tarz bir dil kullanmasını eleştirerek, markanın daha saygılı bir üslup benimsemesi gerektiğini savundu. Geri dönüşlerin ardından BMW, takipçilerine yönelik bir özür paylaşımı yapmak zorunda kaldı.
Özür dileyen ikinci paylaşımında BMW, “Hangi yaşta olursan ol, seni duyuyoruz. Özür dileriz; niyetimiz, mem argosuyla kimseyi kaba bir şekilde aşağılamak değildi. Yeni değişkenlik dünyasına giden yol engebeli, ancak bu yolculukta bize katılacağınızı umuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Bu tür sosyal medya etkileşimleri, markaların genç nesil ile nasıl bir iletişim kurması gerektiği konusunda önemli dersler sunuyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.